rain again

Det ploppar så mysigt där utanför. Regnet slår konstant mot rutan och här bredvid mig ligger toffe och sover. Allt är så lugnt och mysigt, och imorgon åker vi troligen till åre. Hoppas på ett finare väder där uppe. Fast egentligen, det spelar ingen roll!

känns bra att jag snart får min lilla lön också. den ska spenderas med mycket stor försiktighet och eftertänksamhet,  fast det blir nog svårt, så som det kliar i i mina fingrar. Nu börjar jag bli sugen på hembakt & kaffe-lukt. Inte för att jag är något speciellt förtjust i kaffe, men aromen gör mig lugn. tänker tillbaka till barnsben när man hade främmande. Då var det alltid kaffe och vuxnas skratt som härjade. Det får man lov att sakna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0