w8in

halv midnatt snart. imorgon vet jag inte vad det blir. vill att något spännande ska ske. dock är det ju en sån himla tur att man bor i Gävle! för att nu är det ju den där himlans båt-vatten-sak-festivalen. gah. får hoppas att det blir en trevlig tillställning. men föör mycket förhoppningar ska man ju inte ha. det ska man aldrig ha! sen har jag bestämt mig för att gå ut i skogen för att plocka bär. det kan ju vara lite sådär lagomt mysigt. bara sitta där, minnas. när man var liten. jag var faktiskt snabbast av alla ungar på dagis att plocka bär. ja, man var ju rapp i fingrarna redan på den tiden. HA. nej men det var mysigt. var även förbi min "dagiskock" pia idag. bönade och bad om att få receptet på broccolisoppan vi fick. hennes mat  var det bästa som fanns. fast det visste man ju inte då. man käkade tillochmed ärtsoppa för glatta livet! det var tider det. gulliga pia. jag ska bli bättre på att hälsa på. det ska jag. jag minns när man fick en "lördagsgodispåse" där när man skulle sova över. när man satt där i soffan med nattlinne med barbie på och slickade i sig hockeypulver. allt var så lätt och roligt. man vet aldrig hur bra man har det. kanske har jag det bra nu också? fast inte förstår det förrän jag blir en medelålders bitter kvinna. nej hopp. nu ska jag hoppa i säng, saknar dock mitt barbie-nattlinne en aning. puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0