great.

allt är så tyst. ett kallt badkar.  vattnen som stiger högre och högre. inget skum. eller "lödder" som farmor alltid säger. jag vill vara "emma-paket" igen. och bli buren i papperskassar. känna pirr inför jul och födelsedagar. nu får jag regrets när jag får något. och på julen ser jag mest fram emot köttbullarna . presenter och ting känns inte viktiga. bara att kunna vara glad. hur gör man?

det är ju helt jävla puckat att gå i skolan. när man egentligen kan se hela världen. varför sitta i en jävla sal dag ut och dag in? man är feg som fan som ser till att man får en utbildning. varför inte bara glida omkring och leva livet. träffa trevliga människor och jobba för något man  verkligen brinner för. hur många jobbar egentligen med det dom vill? sanningen är att man inte lär sig mycket alls i skolan egentligen. man glömmer allt. det mesta åtminstone.

det är helt sjukt att man bor i samma stad. under såhär lång tid. samma människor. samma aktiviteter. samma tv-program. samma. allt. bara för att man blev född här, så är det givet att det är här man ska vara. jävla skit.
jag tänker rymma såfort jag bara kan. och bara tänka på mig själv.

Kommentarer
Postat av: Anette

Emma.....julen bjuder på andra köttbullar, annan familj, andra människor, annan tempteratur, andra sysslor, andra hårbollar...osv....Du behöve rinte rymma för att komma hit-välkommen ändå!!!Papperskassen är jag dock osäker på om den klarar dig...men vi kan gärna prova. Kram på dig!

2009-10-09 @ 12:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0