raka av mig håret och byta kön.




Hej! Kom precis hem från Borgis. Där hade jag foto, och det var askul! Hittills iaf. Vilken tur att jag har en sån snäll pappa som både skjutsade och hämtade mig. Men som sagt, det var väldigt roligt. Sen kom jag hem och då fick jag äntligen min tavla uppsatt. Nu ska jag städa, annars får jag ingen mat säger mamma. Vilket skämt. " det är den där datorns fel säger hon. Men hon tänker aldrig på vilken nytta man har av den. Språkmässigt tänker jag först och främst. Pålunchen lagade jag fiskpinnar och mos. Knepet är att krydda fiskpinnarna med curry, tro det eller ej. Och snart vankas det ännu mer curry. Nämligen kyckling och ris med currysås. Men ja, jag måste städa. Fast det tänker jag göra efter. " men emma, du är ju tjej!!!!! ibland undrar man ju hur du kan ha såhär stökigt". hatar dom där jävla "oskrivna" reglerna. Att bara man är tjej och har tuttar å pussy så ska man minsann hålla det rent och snyggt. Visst, när jag var liten var jag nog lite pedantisk. Men det har växt bort och det finns inget jag
(eller mamma) kan göra åt det. Visst, jag ser väl ut som en tjej. Men den där städa-grejen orkar jag aldrig ta mig an såvida det inte är RIKTIGT hemskt. Jag kan ju om jag vill, jag är ju inte HELT inkompetent. Ibland får jag bara lust att raka av mig håret och byta kön föralltid. Jag sköter faktiskt måleriet och IKEA-monteringen här hemma. Ja, allt som har med lite tänkande tillochmed. Bara för att jag nästan aldrig har lagat mat betyder det inte att jag inte kan. Det är bara något jag finner fruktansvärt tråkigt. Så, där har du mamma. Jag kan om jag vill. PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0