redwood





en dag ska jag se dessa träd. det är en väldigt viktig punkt i min to-do-list. jag tror jag skulle dö lite om/när jag såg dessa. och samtidigt skulle jag känna mig väldigt liten, och ung. men se dem någon gång, det ska jag. det högsta når en höjd på drygt 115m. men det är bara forskare som vet var just detta träd är - träden kan nämligen dö om marken blir alltför hård och nedtrampad omkring. de behöver helt enkelt sin egen space för att kunna leva och må bra, precis som en människa.

ja. jag blir faktiskt facinerad av träd. det är helt fantastiskt hur de bara kan stå där, och se vackra ut och hur de hjälper till att rena luften som vi andas.

nu ska jag fortsätta leta inspiration till några möbler jag ska köpa och göra om - allt medans jag väntar på att spartacus ska börja. nu är det iallafall bara en dryg halvtimme kvar.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0