lite kärlek






found at: weheartit.


Och från det ena till det andra. Insåg nyss att jag inte alls har många dagar kvar på min otroligt långa ledighet. Det har vart skönt att inte göra ett skit, men det har också fått mig att börja längta utav bara fan till skolan,kraven,alla måsten,arbeten och klasskompisarna. Ska bli så jävla kul att börja igen - och den här gången känna att jag kommit en bit på min väg. Nu har jag 2 år kvar, och jag bara vet att det bara kommer att gå fortare och fortare. Det är otroligt hur jag närmar mig en helt annan värld. ÄNTLIGEN. Det ska bli så spännande att komma ut i arbetslivet med något jag verkligen vill. Inte bara ta ett arbete för att man måste jobba och tjäna pengar. Jag vill ha roligt, vara kreativ och älska mitt jobb. Det kan ibland vara svårt att se framåt, och inse att det faktiskt kommer att hända en dag. Jag har gått i skolan i 14 år, detta blir mitt 15e år. Så när jag är klar med detta så kommer jag alltså att ha tillbringat jävligt mycket tid i skolbänken. Och det roligaste är att jag förmodligen ska studera vidare senare, men förmodligen ska jag jobba lite emellan. Nåväl. Spännande ska det iallafall bli att se vilket yrke jag väljer att arbeta med. Inredare? Designer? Möbelsnickare? Grafisk formgivare? Interiör på IKEA?
Hursomhelst så känns det väldigt lovande och roligt att jag har så mycket olika sorters arbetsplatser att välja på när jag är klar med utbildningen.

Så i veckan blir det nog till att handla skolmaterial. En kalender är ett måste. Likaså skrivhäften, portfolios och litteratur. Jaja, nu ska jag gå och göra något annat. Pöss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0