thoughts




bilder: weheartit.com

gode gud. jag måste bli bättre på trivas med mig själv. jag vill bli den bästa versionen av mig själv. men det är ju så jävla svårt. och jag tänker och funderar alldeles för tok för mycket. ibland kan jag undra om andra människor funderar ens en bråkdel av det jag gör. människors förhållanden känns egentligen ganska ytliga. vad vet man egentligen? kanske går fler omkring och mår sisådär än vad man kanske kan tro. nästan irriterande hur positiv man alltid ska låta på bloggar och fejjan. jag gör ju likadant. men allt är fanimej inte alltid bra. varför kan man inte berätta om något är kasst också?

till skolan börjar måste jag fixa spotify premium. det tycker jag att jag är värd. det kommer att göra mig gladare. älskar att hitta låtar som verkligen känns betydande. att lyssna på texter är något av det som jag gillar lite mer. förutom att rita då såklart. sen ska jag försöka börja promenera lite till hösten också. jag skriver försöka, för jag vet att det mest troligt inte kommer att bli av. haha! har ju väldigt bra förutsättningar dock, bor nästan i en jättefin stadspark och kommer (förhoppningsvis) ha spotify i min pony. jag gillar ju egentligen att gå, så gillar jag musik, och frisk höstluft. finns det egentligen något bättre? nä jag tror inte det. sen att komma in i värmen, tända massa doftljus, lyssna mysmusik och knapra på en morot. ( måste nog skära ned på godiset lite också ).

jag vill också bli bättre på att inse att man faktiskt lär sig nya saker av andra, och även utvecklas och inspireras av andra. livet är ingen tävling. ingen kommer först. måste fatta att jag inte kan vara bäst i allt. eller ja, försöka iallafall. måste kunna prioritera uppgifter som jag får, och inte lägga ner 100% på allt jag tar mig an. det funkar inte. jag måste också bli bättre på att påminna mig själv om att det är jag som bestämmer hur min framtid ska se ut. det glömmer jag lätt bort, och då känns allt så jävla hopplöst. ibland är det som att man sitter och väntar på att någon ska komma och ge en världens gladaste nyhet som kommer att förändra ens liv till det mer positiva. men så är det ju såklart inte. jag vet ju att jag har precis allt jag behöver, det är bara min inställning och syn på saker och ting jag måste förbättra. enklare sagt än gjort. haha!

jaja. en smula spårat inlägg. nu ska jag göra något annat. PÖSS

Kommentarer
Postat av: nathalie

men i mina ögon är du typ bäst för att vara lite blödig. hihi. puss på dig!

2011-08-07 @ 21:56:50
URL: http://nathaliemattar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0