GRAPHIC DESIGN


just nu sitter jag i skolan och lyssnar Ane Brun samtidigt som jag håller på att kirra ett visitkort. är typ färdig nu, så det känns fint. tyckte det blev cleant och "jag". det rosa tog jag med eftersom att den färgen finns i de flesta av mina tavlor. känner att man börjar bli lite yrkesskadad när man t.o.m skriver här varför jag gjort som jag gjort. men så är det med design och grafisk formgivning. det är lite annat med konst, då kan man göra som man vill, och inte ha någon riktig förklaring. DÅ kan man säga " jag gjorde det för att det blev snyggt ", men ska man ta fram något grafiskt eller designa fram något får man aldrigaldrignevahevah använda det som ett argument. då är det kundens behov man skall arbeta efter, och absolut inte sina egen smak. visst, det går ej att undgå att man har en viss stil - men som sagt - kunden ska bli nöjd, inte designern.

men nu gällde det som sagt mitt egna visitkort, och då är det ju jag som är kunden. hihi! känner mig lite kreativ idag, även fast jag haft en ganska dryg dag. ( skulle åka och måla, och glömde färgen hemma) då blev jag jävligt less. nåväl. nu ska jag lalla runt lite. tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0