-

Ska väl gå och lägga mig nu tror jag - måste upp imorgon för att ta vara på dagen. Måste göra någon nytta - så jag kan bli rik - så jag kan hjälpa folk att få det bättre.( Råkade halka in på en massa hemska bilder. Mår seriöst illa nu.) Känns lite som en skyldighet för oss som faktiskt har det BÄTTRE än bra att göra något av oss själva. Det är inte klokt hur vissa människor, barn, vuxna och djur har det. Och detta enbart för att det råkade födas på "fel" ställe, av "fel" människa. Det är ju fan inte klokt.
Skäms så förbannat när man sitter här med mat och tak över huvudet + en miljon annan onödig skit omkring sig. Kan inte förstå hur människor har det - när krig är ens vardag, man är ständigt rädd, fryssen, hungrig och ovetandes om man kommer att överleva dagen. Barn som får gå flera jäkla mil om dagen bara för att få lite smutsigt vatten? När vi här bara kan vrida på en kran.
Dessa människor som kanske inte ens vet om att det faktiskt finns människor som inte har det som dem. Nä, fyfan. Själv flyger man land och rike för att få lite fina minnen ( är dock oerhört tacksam att jag kan göra det ) medans ett fint minne för andra kan vara " minns den gången jag fick äta mig mätt ", eller när " jag minns när jag hade en familj" .
Jag skäms att jag ibland är less på skolan, på livet, på jobbiga människor, att det inte fanns wifi på planet hem från Barca. Att " idag är jag minsann lite förkyld, och stackars mig liksom " USCH.
En tankeställare kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0